logo
izstrāde

  • Uzskicēsim un izstrādāsim Tavam uzņēmumam visatbilstošāko logotipu. Nodrošināsim ar visiem nepieciešamajiem failiem. Izveidosim korektas logo lietošanas vadlīnijas.
  • Nepietiek tikai ar logo? Izstrādāsim Tev pilnu stila grāmatas komplektu un dizainu dažādiem drukas un digitālajiem produktiem.

 

SAZINĀTIES

logo izstrāde

kas ir logo?

Pauls Rands savulaik logo raksturoja šādi: “ja biznesa komunikācijā attēls ir karalis, tad attēla esence jeb logotips, tas ir dārgakmens kronī”.

Logotipa galvenais uzdevums ir prezentēt uzņēmumu savai mērķauditorijai, vienlaicīgi atšķirot to no konkurentiem. Logotips palīdz patērētājam noteikt, vai tas vēlas konkrēto produktu un vai tas vēlas šo produktu tieši no konkrētā zīmola. Logo ir pirmais iespaids un komunikācijas elements, ko ierauga patērētājs.

Katram dizainerim ir sava sistēma, pēc kuras tas vadās logo izstrādē. Lai arī sistēmas ir tik, cik ir dizaineru, pastāv dažādi vienojošie elementi, bez kuriem izstrādāt profesionālu logo nav iespējams.  

6 logo izstrādes zelta likumi:

Nav iespējams izstrādāt kvalitatīvu logo nepieturoties pie pārbaudītām vadlīnijām, ieteikumiem un iepriekšējās pieredzes. Laika gaitā dizaineri un mākslinieki ir nonākuši pie logo izstrādes 6 zelta likumiem, kurus ievērojot ir iespējams izveidot kvalitatīvu, pamanāmu, atpazīstamu un zīmolam atbilstošu logotipu. 

  • vienkāršs – logotipam jābūt viegli atpazīstamam un skaidri jānes uzņēmuma vēstījums, tam ir jāspēj nostrādāt arī vienā krāsā un jābūt bez pārāk mazām detaļām
  • pareizi izvēlēts fonts – fontam ir jāsaplūst nevis jāizceļas, jāpalīdz nevis jātraucē logotipa pārējie elementi
  • neaizmirstams – logotipam jāspēj palikt atmiņā tikai pēc viena skatiena
  • atbilstošs, oriģināls, unikāls – lai arī vienas nozares saistīto uzņēmumu logotipos var būt saistoši elementi, tos nevajadzētu vienkārši kopēt
  • mūsdienīgs bet mūžīgs – logotipam ir jābūt modernam, bet ne tik ļoti, lai tas ātri paliktu neaktuāls
  • elastīgs – logo jābūt pietiekami universālam, lai to ir iespējams izmantot visās platformās (web, druka, reklāmas suvenīri, darba apģērbi utml.)

1. solis – klienta izpēte

Logotips ir zīmola seja, tāpēc tam ir jābūt maksimāli atbilstošam ziņai, ko šis zīmols vēlas nodot mērķauditorijai. Pirms sākt darbu, ir nepieciešams iepazīties ar konkrētā zīmola stratēģiju. Klientam šī stratēģija jau var būt izstrādāta. Ja tās nav, ir svarīgi iegūt detalizētu informāciju par zīmola misiju, vērtībām, mērķauditoriju, biznesa mērķiem, nozari. 

Ja zīmols būtu cilvēks, kādas īpašības tam piemistu? Neviena no šīm tēmām nav triviāla un tikai sasaistot visu kopā ir iespējams iegūt precīzu kopskatu. Pēc tam var virzīties tālāk un veikt jau katra elementa detalizētu izpēti. Svarīgi atcerēties, ka logo izstrāde ir ļoti radoši un tehniski komplicēts process, un šis ir tikai pirmais no daudziem soļiem.

2. solis – konkurenti

Katrā nozarē ir konkurenti, kas ir līderi. Tāpat ir nerakstīti likumi attiecībā uz nozares grafisko identitāti – dažādi iesakņojušies standarti, populārākās krāsu paletes un toņi, ģeometriskās formas un simboli. Rūpīga nozares un konkurentu izpēte ļaus iegūt precīzu grafisko kopskatu un izvairīties no situācijas, kas izstrādātais logo ir ļoti līdzīgs kādam citam nozarē esošajam.

Saprast, kurus nozares grafiskās identitātes elementus ņemt logo izstrādē un cik tālu no tiem novirzīties, ir dizainera uzdevums. Nav vienas pareizas atbildes. Tas ir pilnībā radošs process, ir jāmēģina un jāeksperimentē. Šī procesa laikā sāks izkristalizēties dažādas detaļas un viss sāks nostāties pa plauktiņiem.  

3. solis – psiholoģija

Dizainerim nav jābūt ar psihologa izglītību, bet šīs zināšanas palīdz. Mūsu smadzenes ir veidotas tā, ka tās vizuāli apstrādā formu pirms visa pārējā (krāsas, teksts, valoda). Tieši šī iemesla dēļ mēs bieži vien sākam asociēt konkrēto formu vai simbolu ar konkrētu zīmolu (piemēram, Draugiem.lv, Twitter, Apple, Nike) pat ja logotipā nefigurē nosaukums.

No visām mūsu maņām, redze spēlē vislielāko lomu, radot iespaidu par konkrēto zīmolu mūsu atmiņā. Zinot šo, ir pāris lietas, kas jāņem vērā:

  • mums ir nepieciešama forma, lai identificētu objektu vai vārdu. Smadzenēm labāk padodas atpazīt formas, kas ir atšķirīgas, tādejādi tās labāk nostiprinot atmiņā
  • krāsas ir otrajā vietā atpazīšanas secībā. Krāsas izraisa emocijas un unikālu uztveri, bet tās ir jāizmanto uzmanīgi. Daži zīmoli jau ir tik sasaistīti ar konkrētu krāsu, ka šī krāsa principā pieder konkrētam zīmolam (Coca Cola, Facebook)
  • smadzenēm visilgāk aizņem apstrādāt tekstu (valoda, fonts), kas nozīmē to, ka šī daļa jāveido pēdējā

4. solis – logotipa tipi

Svarīgi atcerēties, ka logo nav zīmols, bet tikai viens no tā daudziem elementiem. Šis elements vienmēr ir priekšplānā, tam ir jānosēžas atmiņā pēc iespējas ātrāk un dziļāk. Logo var būt sarežģīts vai vienkāršs un lai saprastu, kāds tips un elementi ir piemērotākie konkrētajam zīmolam, ir jāizmēģina visi varianti:

  • tipogrāfiskais – logotips ir veidots tikai no teksta, bez papildu elementiem (Coca Cola, Canon)
  • iniciāļu – logotipā atspoguļots tikai zīmola saīsinājums vai atsevišķs burts (Unilever, IBM, HBO, Netflix)
  • emblēma – simbols, kas automātiski asociējas ar konkrēto zīmolu (Porsche, Starbucks)
  • ikona – vienkāršots grafiskais elements (Apple, Twitter)
  • abstrakts simbols – grafiskais elements, kas nerada asociācijas ar zīmola nosaukumu vai piedāvāto produktu vai pakalpojumu (Audi, Nike)

Tikai veidojot dažādas logo versijas visos šajos variantos dizaineris un klients varēs saprast, kurš risinājums būs tas īstais.

Katra uzņēmums ir unikāls un līdz ar to unikāls ir arī logotips. Uzņēmums nav tikai tā piedāvātais pakalpojums vai prece, bet arī dibinātāja filozofija, mērķi un vīzija.  

5. solis – skices

Šajā posmā dizainera entuziasms ir visstiprākais un iespējas ir neierobežotas. Jo vairāk ideju, jo labāk, radošuma visbrīvākā izpausme bez jebkādiem ierobežojumiem. Šajā posmā nav sliktu ideju. Tomēr ir jāzina kad apstāties, tāpēc ir nepieciešams izvirzīt konkrētus mērķus (maksimālais skiču skaits katrā izstrādes posmā) un pie tiem pieturēties.

Skices tiek veidotas melnbaltas un ļoti ātri, nemēģinot pieslīpēt nianses. Šajā posmā svarīgākais ir maksimāli daudz ideju ģenerēšana un to uzlikšana uz papīra. Trūkst ideju? Pamēģini pārspīlēt, izmantot salīdzinājumus un metaforas, dubultās nozīmes, pamainīt perspektīvu.

6. solis – praktiskais pielietojums

Šodien uzņēmums var eksistēt neskaitāmās platformās un medijos. Kā nekad agrāk ir piekļuve dažādiem tirgiem un patērētāji un partneri pārstāv dažādas kultūras. Mūsdienu logotipam ir jāspēj funkcionēt pilnīgi visur un tam ir jābūt tikpat kvalitatīvam nodrukājot, kā esot mājaslapā vai aplikācijā. Izstrādājot logotipu, ir jāņem vērā dažādas praktiskās nianses:

  • kā logotips izskatīsies dažādas proporcijas laukumos
  • vai logotips funkcionē tikai melnbalts
  • vai to ir iespējams nodrukāt uz reklāmas suvenīriem vai izšūt uz apģērba
  • vai tas ir saderīgs ar digitālo vidi

Mūsu 15+ gadu pieredzē ir ļoti daudz gadījumu, kad esam strādājuši ar klientu iesniegtajiem logotipiem un to izstrādes brīdī nav ticis ņemts vērā praktiskais pielietojums, kā rezultātā ir bijušas problēmas tos nodrukāt vai izšūt. 

7. solis – komentāri un kontrolsaraksts

Lai nevajadzīgi nesarežģītu logotipa izstrādes procesu, ir jāizveido kontrolsaraksts, pēc kā vadīties. Cilvēki parasti novērtē subjektīvi, nevis objektīvi. Ja ir liela iesaistīto cilvēku komanda, nonākt pie kopsaucēja būs ļoti grūti. Ir obligāti jāieklausās klienta un kolēģu (pēc iespējas vairāk cilvēku) komentāros un visa iegūta informācija jāapkopo, bet jāsaglabā spēja būt objektīvam. Kontrolsaraksts katram zīmolam atšķirsies, bet tajā var būt tādi jautājumi kā:

  • vai logotipam ir nepieciešama melnbaltā versija
  • vai logotips spēs turēties pretī laikam
  • vai tas ir oriģināls un unikāls
  • vai logotips ir zīmolam atbilstošs
  • vai logotips būs viegli atpazīstams
  • u.c.

Dizainerim ir jāspēj klientam pamatot izstrādātais logotips. Katra nianse ir svarīga. Katrs elements ir iekļauts ar kādu domu. Katrs triepiens ir ar stāstu. Viss kopā veido zīmola seju un pirmo iespaidu.

8. solis – pieslīpēšana un vadlīnijas

Kad ir izvēlēta logotipa galējā versija, ir pienācis laiks to noslīpēt līdz galam. Detaļās ir spēks, un katra no tām ir jānoslīpē līdz perfektumam – tipogrāfija, simboli, proporcijas, grafika, locījumi, stūri, attālumi, vektori, rastrs. Palielini un atrodi visas nepilnības. Samazini līdz 100 pikseļiem un paskaties kas notiek. Kad viss ir izdarīts, palicis tikai pēdējais posms – vadlīnijas.

Logotips jāsaglabā katrā iespējamā faila formātā, lai klients to varētu bez problēmām izmantot un iesniegt kur nepieciešams. Ir jāizstrādā pareizas logotipa lietošanas vadlīnijas, ar visiem komentāriem, krāsu kodiem, attālumiem, vizualizācijām un citu tehnisko informāciju.

Logotipa izstrāde nav vienkārša, nav vienas pareizas atbildes vai procesa. Tas ir ļoti radošs process, kuru var aprakstīt tikai zināmam līmenim.

klientu atsauksmes

pirms dodies ciemos – sazinies!

Darba dienās no 8.00 līdz 17.00

Adrese: Pērnavas iela 42, Rīga, LV-1009, Latvija (ērta iebraukšana stāvvietā no Vārnu ielas 22)

Tālrunis: +371 67 278 992,
+371 20 159 890

E-pasts: enivo@enivo.eu

Darba dienās no 8.00 līdz 17.00

Adrese: Pērnavas iela 42, Rīga, LV-1009, Latvija
(ērta iebraukšana stāvvietā no Vārnu ielas 22)

Tālrunis: +371 67 278 992, +371 20 159 890

E-pasts: enivo@enivo.eu

raksti mums

    * Obligāti aizpildāmie lauki. Piespiežot pogu “Sūtīt” Tu piekrīti savu personas datu nodošanai un apstrādei SIA “enivo”.