Vizītkartes – mazs, jaudīgs biznesa ierocis II Otras puses stāsts

Atšķirībā no TV un radio reklāmām vizītkartes ir ilgdzīvojošs reklāmas materiāls, kas turpina savu dzīvi arī pie klienta. Klasiskā dizaina piekritēji teic, ka vizītkartes otra puse ir domāta uzņēmuma logo un sauklim. Tas ir veids kā attēlot savu logo un veidot atpazīstamību, it sevišķi gadījumos, ja uzņēmums pārstāv klasiskas vērtības.

Pastāv vēl kāds uzskats, ka vizītkartes otra puse jāatstāj tukša – informācijas pierakstīšanai. Piemēram, kur un kad šo cilvēku esi saticis. Jā, šāds uzdevums tukšajai vizītkartes pusei var būt, bet realitātē tas tiek darīts ļoti reti. Turklāt atsevišķās kultūrās tas pat tiek uzskatīts par rupju etiķetes pārkāpumu.

Kā jau iepriekš rakstījām, vislabākais risinājums ir vairāki vizītkaršu komplekti vienam cilvēkam – vienu klasisku – atbilstošu stila grāmatai vai  tēla radīšanai, savukārt otrā atļauties izkāpt no ierastajiem rāmjiem, eksperimentēt un ļaut vizītkartei “pārdot”.

No kā izvairīties

Lai gan abpusējās vizītkartes nozīmē lielākas izmaksas, taču, efektīvi izmantojot otro pusi, tā var atpelnīt sevi daudzkārtīgi. Plānojot aizmugurējo daļu, ir svarīgi atcerēties, ka vizītkarte ir informācijas fragments par Jums un uzņēmumu – tai nav jāizstāsta visa vēsture, pietiks tikai ar intereses radīšanu. Ierasta kļūda, veidojot pirmās vizītkartes, ir uzskats: labāk sniegšu informāciju par visu ko piedāvājam, tā klientam būs vieglāk uzsākt sadarbību! Efekts būs cits – pārblīvēta vizītkarte rada lētu un nekārtīgu iespaidu.

Kā minējām, otrā pusē noteikti nevajadzētu likt citu valodu. Vizītkaršu izmaksas parasti nav tik lielas, lai nevarētu atļauties otru komplektu, kas veltīts konkrētai valodai.

Tāpat nav ieteicams – dalīt kontaktinformāciju – vienā pusē vārds, uzvārds, otrā pusē tālrunis un e-pasts. Kādēļ? Bieži vien vizītkartes tiek fotografētas, skenētas vai uzglabātas katalogos vai karšu maciņos, kam redzama tikai viena puse. No lietotāju pieredzes – ļoti neērti!

Vizītkartē, ko sniegsiet klientam pirmajā tikšanās reizē nevajadzētu būt uzbāzīgām pakalpojumu vai produktu reklāmām, jo šajā brīdī vizītkarte kalpo kā pirmā tikšanās reize! Pirmajā randiņā nav vietas bildinājumam. Atstājiet savu piedāvājumu nākošai reizei vai citam vizītkaršu komplektam.

Ko likt vizītkartes otrā pusē

Vizītkartes aizmugure ir piemērota, lai padalītos ar kādu vērtīgu informāciju vai padomiem. Pāris piemēri:

“3 triki, kas palielinās Jūsu mājas lapas apmeklētību” – norādīt 2 vērtīgus padomus un apakšā papildus rindiņu: “Par pēdējo, pastāstīšu mūsu otrajā tikšanās reizē!”.

Ja esat galdu klāšanas biznesā – īsi aprakstiet kā plānot ēdienu apjomu pasākumam.

Jebkuram speciālistiem – kādi faktori jāņem vērā, lai klients būtu pārliecināts par speciālista kompetenci.

Galvenais nosacījums – šādiem padomiem jābūt “mūžzaļiem”, kas savu aktualitāti nezaudētu pēc pusgada vai gada. Turklāt vizītkarti ar vērtīgu informāciju, klients ārā noteikti neizmetīs!

Ja Jūsu uzņēmums vai zīmols ir aktīvs sociālajos tīklos, otro pusi atstājiet to interneta saitēm vai QR kodiem.

Ļaujieties vēsturiskam vērtībām – piemēram, 17. gs., kad radās pirmās vizītkartes, amatnieki lika savu darbnīcu nosaukumus un pilsētas karti ar pāris atpazīstamiem objektiem, lai norādītu savu atrašanās vietu, jo visām ielām nebija nosaukumu. Šādu pašu elementu var izmantot mūsdienās, lai norādītu Jūsu veikala vai biroja atrašanās vietu.

Elements, kas tiek lietots e-pasta parakstos, bet vēl nav izplatīts vizītkartēs – vizītkaršu īpašnieka foto, ja vizītkartes dalīsiet lielos pasākumos, cilvēki ātrāk un vieglāk Jūs atcerēsies un iegaumēs. Īpaši vērtīgi, tas ir gadījumos, ja Jūs esat daļa no zīmola.

Praktiskajiem latviešiem patīk, ja lietām ir kāda papildus funkcija. Piemēram, otra puse var noderēt vizīšu fiksēšanai pie  ārstiem vai skaistumkopšanas speciālistiem.

Jaunākai vizītkaršu saņēmēju auditorijai, otru pusi var atvēlēt internetā izplatītiem un populāriem attēliem (Meme), kas sasaistās ar Jūsu pakalpojumiem vai kādu situāciju.

Dažādi papildus ieteikumi

Kad saturs ir izdomāts, ieteikums, pasniedziet klientam divas vizītkartes, ar komentāruviena Jums, otra – Jūsu draugam. Šādā brīdī, Jūs varat piedāvāt vizītkartes no dažādiem komplektiem – tā ar ko klients dalīsies tālāk varētu būtu klasiskā stilā, savukārt klientam dotā saturētu informāciju par lojalitātes un ieteikumu programmu. Kā zinām, no mutes mutē joprojām ir viens no jaudīgākajiem kanāliem mārketingā.

Ja tomēr informācija, ko paredzēts likt uz vizītkartes ir daudz, tās var veidot ar locījumu – līdzīgi kā bukletiem. Kopā ar pārdomātu dizainu, efekts tiks panākts – katrs saņēmējs vēlēsies atlocīt un palūkoties, kas tas ir.

Kopsavilkums

  • Atcerieties, vizītkartei nav jāstāsta viss uzņēmuma dibināšanas stāsts. Pietiks ar nepabeigtu teikumu, lai būtu iemesls uzsākt sarunu.
  • Vizītkartes kontaktinformācijai jāatrodas vienā pusē, to dalīt nevajadzētu.
  • Jums noteikti ir padoms saviem klientiem – izmantojiet otru pusi, lai ar to padalītos.
  • Vizītkartes otrā pusē lieciet savu foto vai biroja atrašanās vietu.

Mēs ticam, ka Jums radīsies dažādas idejas, kā pārveidot savas vizītkartes. Novēlam atrast iedvesmu un sākt darbu pie savas jaunās vizītkartes tūlīt!

Ja šķiet, ka vēlamā informācija ir nesavienojama – aiciniet talkā dizainerus un enivo projektu vadītājus.