Divpadsmit gadu pieredze darbojoties reklāmas industrijā, ir devusi mums iespēju sastapties ar izcilām un ne tik veiksmīgām izstāžu stratēģijām. Gadu no gada atkārtojas neveiksmīgas situācijas nozaru izstādēs, kuras var novērst sagatavojoties tām.
Esam apkopojuši izplatītākās kļūdas, kas rodas plānojot savu stendu un dalību izstādē. Papildus esam sagatavojuši gatavu plānu, kā panākt, lai izstādes norisinātos veiksmīgi.
1. kļūda – apmeklētāji paiet garām kā “tukšai vietai”
Vienas no lielākajām bailēm jebkuram izstāžu stenda organizatoram ir – kā panākt, lai cilvēki nāk pie manis, vai mūsu stends nebūs viens no tiem – tukšajiem?
Šādu situāciju labot ir vienkārši – iesaistiet publiku, esiet atraktīvi!
Viens no publikas piesaistīšanas veidiem ir konkursu rīkošana, kuros galvenā balva var būt bezmaksas konsultācijas vai produkts (vārds “bezmaksas” tiek lietots tik bieži, bet tas joprojām strādā, iedarbojoties uz cilvēku psiholoģiskā līmenī). Konkursa noteikumi – atstāt savu kontaktinformāciju, sekot jūsu Facebook mājas lapai vai citas jums noderīgas darbības. Pie viena izmantojiet izdevību, kamēr klients aizpilda informāciju, aprunājaties ar viņu, uzziniet, kas viņu interesē un kā jūs viņam varat palīdzēt.
Galvenās balvas pasniegšanu padariet kā šovu – ar konfetī virtenēm, košiem tēliem, skaļu mūziku vai izziņošanu pa skaļruni.
Atcerieties – cilvēku pūlis pats par sevi ir uzmanības piesaistītājs.
2. kļūda – jūsu darbinieki stendā nezina, ko darīt
Bieži izstādēs redzēti stendi, kuros darbinieki ērti iekārtojušies, savā starpā pļāpā vai sliktākā gadījumā – ēd klientiem paredzētos reklāmas saldumus. Tieši jūsu darbinieki stendā mēdz aizbiedēt klientus tā vietā, lai tos piesaistītu.
Lai izvairītos no šādām situācijām, pāris dienas pirms izstādes sasauciet visus tos darbiniekus, kas būs iesaistīti izstādē un informējiet par izstādes mērķi un plānu.
Biežākā atruna no darbiniekiem, kas izstādes laikā nav aktīvi – par maz apmeklētāju! Šādās situācijā aiciniet darbiniekus būt proaktīvus – lai izmanto laiku apskatot konkurentu stendus, lai pamaina atrašanās vietu un uzrunā tikko ieradušos izstāžu apmeklētājus, lai papildina bukletu krājumus, sakārto stendu un tamlīdzīgi. Galvenais atcerēties – lielākais izstāžu laiks darbiniekiem ir jāpavada sarunās ar klientiem un atgādiniet darbiniekiem, cik būtiska ir viņu loma – viņi būs uzņēmuma vēstneši, tieši ar šiem cilvēkiem saistīsies biznesa tēls.
3. kļūda – par maz vai par daudz informācijas
Viena no izplatītākajām kļūdām ir par maz vai par daudz sagatavotās informācijas izstādei.
Kā no tās izvairīties? Pirms dalības reģistrēšanas, pieprasiet no izstāžu organizatoriem statistiku par iepriekšējo un plānoto izstāžu apmeklējumu, tas ļaus pasūtīt vajadzīgo materiālu daudzumu.
Gatavojot informācijas materiālu izstādei, jūs varat atvieglot darbu stendā strādājošajiem un atbildēt uz klienta biežāk uzdotajiem jautājumiem, izdrukāt kontaktinformācijas veidlapu, lai darbinieki neko neaizmirstu pajautāt potenciālajiem klientiem.
Kādus reklāmas materiālu veidus izvēlēties?
Skrejlapas – izvēloties mazākas svara papīru (grami uz kvadrātmetru), jums ir iespēja pasūtīt vairāk reklāmas materiālu par mazāku budžetu, tādējādi reklāmas materiālu jums nepietrūks. Turklāt, ja informācija skrejlapā neplānojat mainīt – nedrukājiet datumus, šādi skrejlapas varēsiet turpināt izmantot arī citos klientu pasākumos
Vizītkartes – pavisam neliels papīra gabaliņš, kam ir liels potenciāls izstādēs. Izmantojiet vizītkartes otru pusi, lai sniegtu klientam kādu īpašu piedāvājumu vai informāciju. Dāsni dalieties ar vizītkartēm – dodiet uzreiz divas, viena, lai paliek vizītkartes ņēmējam ar otru, lai apmeklētājs padalās ar saviem sadarbības partneriem un kolēģiem.
Kancelejas piederumi ar jūsu logo – lielisks papildinājums reklāmas materiāliem, pat ja papīra izstrādājumus apmeklētāji mēdz izmest ar pildspalvām tā nenotiek, jūsu uzņēmuma vārds turpinās savu dzīvi uz kāda rakstāmgalda.
4. kļūda – neveiksmīgi izplānots stenda iekārtojums
Izstādēs ir sastopami stendi ar parketa grīdas izklājumu, ērtiem krēsliem, skaistiem pjedestāliem un dažādiem elementiem, kas rada izsmalcinātu iespaidu. Kur ir kļūda?
Norobežošanās no klienta. Ja stends veido distanci starp jums un klientiem, vai vēl ļaunāk, jūs esat uz pjedestāla, kamēr klients ir kaut kur lejā – tas nekam neder. No psiholoģiskā viedokļa klients nāk pie šāda stenda no zemākas pozīcijas. Šādi labs kontakts neveidojas, ar klientu jāatrodas līdzvērtīgā – sadarbības pozīcijā.
Ņemiet vērā kādā virzienā būs galvenā apmeklētāju plūsma, izmantojiet to padarot savu stendu apmeklētāku.
Plānojot stendu, jūs variet ietaupīt līdzekļus izvēloties mazāku stenda platību. Ietaupītos līdzekļus izmantojiet papildus gaismas elementiem un monitoriem. Starp izstāžu plānotājiem ir teiciens: Tumšs stends ir miris stends!
Uz izstāžu laiku izveidojiet vairākas vizuāli pievilcīgas prezentācijas vai nofilmēju video, tas ir labs veids, kā piesaistīt klientu uzmanību.
5. kļūda – kontakti netiek reģistrēti
Viena no vislielākajām kļūdām ir nolaidība savākto kontaktu apstrādē. Izstādes ir unikāls veids, kā iegūt kontaktus kā sadarbības partneriem, tā arī potenciāliem klientiem.
Tā vietā, lai savāktu visus kontaktus vienuviet un izsūtīt bezpersonisku masu e-pastu vai ļaunākā gadījumā nedarīt neko, savā izstādes stratēģijā paredziet kontaktiem vairākas kategorijas, piemēram:
- potenciāli klienti, kas izrādīja lielu interesi par jūsu stendu, produktu vai pakalpojumu;
- klienti, kuriem vajadzētu mazliet vairāk pārliecināšanas;
- klienti, kas ievāc informāciju cenu aptaujai. Attiecīgi katrai kategorijai pielāgosiet tekstu un piedāvājumu.
Atcerieties piefiksēt detaļas par potenciālo darījumu – klientam ir patīkami saņemt zvanu, kurā nav jāatkārto visa informācija – apburiet klientu ar savu klientu servisu.