Vizītkartes ir mūsu ikdiena, jau sākot ar 17. gadsimtu, kad Eiropā vizītkartes kalpoja kā pieteikums ciemos. Pat digitālajā laikmetā, biznesa pasaule ir neiedomājama bez tām, sīks papīrs, ko var paslēpt plaukstā, bet ar lielu spēku.
Mēs enivo esam izveidojuši rakstu sēriju, kurā aptversim par to, kādas ir tendences, iespējas un triki, kā panākt, lai klienti Jūsu vizītkartes glabātu kā dārgumu.
Kādas vizītkartes taisīt?
Sāksim ar to, ka noskaidrosim, cik vizītkaršu komplektu Jums ir? Viens? Divi? Nav noteikumu vai likumu, kas to paredz, lai gan pierasts, ka tas ir viens komplekts.
Taču atcerieties, veidojot jebkuru produktu, pareizi ir ņemat vērā kāda būs mērķauditorija un tās vajadzības. Šo pašu nosacījumu aicinām izmantot vizītkartēs!
Piemēram, mērķauditorijas valoda – būtiski katru valodu likt uz atsevišķa vizītkartes komplekta – noteikti neizmantojiet abpusējo vizītkarti šim nolūkam. Kādēļ? Pirmajā brīdī šķiet, tas rada iespaidu – esmu no internacionālā uzņēmuma vai mums ir sadarbības partneri dažādās valstīs, vai es pārzinu vairākas valodas. Ļaujiet šo pieņēmumu apgāzt, no šāda skatu punkta – esmu uzņēmējs vai uzņēmuma pārstāvis, kas dodas ārpus robežām pārstāvēt savu biznesu, bet man nav līdzekļu, lai nodrukātu atsevišķu komplektu citai valodai! Turklāt otru vizītkartes pusi var izmantot radošāk, ar lielāku pārdošanas atdevi, par ko pastāstīsim turpmākajās rakstu sērijās.
Tādēļ aicinām, plānojiet darbiniekiem vairākus vizītkaršu komplektus. Piemēram, pasniedziet kā dāvanu pirms komandējuma vai pēc viena nostrādāta gada.
Atsevišķi biznesa konsultanti iesaka vismaz divus komplektus – vienu imidžam, otru pārdošanai. Imidža vizītkartēm izvēlēties kvalitatīvāku materiālu un pārklājumu, savukārt pārdošanas vizītkarti atdzīvināt ar nodoto ziņu.
Papildus vizītkaršu komplekti var būt neformālāki, ar atkāpēm no stila grāmatām. Šos komplektus izmantojiet emociju radīšanā, piemēram, pirmo reizi kontaktējoties ar potenciāliem darbiniekiem. Atcerieties, jebkura komunikācija, kas ietver vai izraisa emocijas, saņem uz pusi lielāku atdevi un iesaisti.
Vizītkartes priekšpuse
Vizītkartes priekšpuse parasti tiek atvēlēta uzņēmuma logo, vārdam, uzvārdam, un kontaktinformācijai.
Lai vizītkartes būtu vieglāk uztveramas, strukturējiet un pārskatiet informāciju, ko tajās liksiet. Piemēram, vizītkartēm, kas paredzētas mūsu valsts teritorijā, neizdaliet atsevišķi mobilo un fiksēto tālruni – to tāpat ir iespējams atšifrēt pēc pirmajiem cipariem. Dzēsiet faksa numuru, ja jums vēl tāds parādās vizītkartē!
Ja savā nozarē darbojaties jau vairākus gadus, ielieciet stāžu – tas palīdzēs pozicionēt Jūs kā viedokļa vai nozares līderi, radot papildus vērtību Jūsu sacītajam.
Katram uzņēmumam ir e-pasts, kas darbojas kā “melnais caurumus”, uz kuru nāk itin viss un pazūd nebūtībā. Tas sākas ar info@.. Ja Jums ir šāds e-pasts, labāk vizītkartē to nelikt. Iesakām uzņēmumā izdalīt atsevišķus e-pastus un lietot tos dažādiem nolūkiem – piemēram, darbs@ vai sales@, vai pasutijumi@ utt.
Vēl viens padoms – vizītkartēs nav obligāti jānorāda pilns vārds un uzvārds, ja, piemēram, Jums ir otrs vārds, ko ikdienā neizmantojiet – nelieciet to. Vizītkarte nav identifikācijas karte, kurā jānorāda visi personīgie dati. Vizītkarte palīdz noteikt sarunas stilu kādā komunikācija turpināsies, tādēļ norādiet to vārdu, kurā vēlaties, lai sadarbības partneris Jūs sauktu.
Izmēģiniet dažādas kombinācijas, protams, atcerieties vizītkartes nepārblīvēt ar visu iespējamo informāciju.
Amati vizītkartēm
Tiem darbiniekiem, kas visbiežāk veic pirmo kontaktu ar potenciāliem vai esošiem sadarbības partneriem, ielieciet neierastus amatus. Tie veicinās jautājumus, un var kalpot pirmās sarunas uzsākšanai un palīdzēs labāk klientam atcerēties Jūsu uzņēmumu.
Lūk, interesanti amatu piemēri:
- Sargeņģelis – klientu attiecību vadītājam;
- Meklēju talantus – personāla atlase (drosmīgākie var izmēģināt – Galvu mednieks);
- Informācijas sistēmu vārdotājs – IT inženieri, vadītāji utt.;
- Biznesa sapņu ķērājs – biznesa attīstītājs;
- Programmatūras ņindzja – programmētājs;
- Pirmo iespaidu vadītājs – biroja administratore, percepcijas darbinieki;
- Veiksmes stāstu menedžeris – klientu menedžeris;
- Digitālais pavēlnieks – mājas lapu veidošana vai digitālā mārketinga vadītājs;
- Finanšu maestro – vecākais grāmatvedis, finanšu analītiķis;
- Ideju spuldzīšu iededzējs – klientu menedžeris, radošais vadītājs;
- “Ooo!” momentu radītājs – pasākumu organizētājs, mārketinga vadītājs;
- Profesionālais rokas spiedējs – uzņēmuma vadītājs.
Īss kopsavilkums
Izmēģiniet dažādus vizītkaršu variantus, notestējiet, kā tie strādā, vizītkaršu druka ir minimāli izdevumi!
- Nedrukājiet divas valodas uz abpusējām vizītkartēm, tas rada lētu iespaidu un netiek izmantots vizītkaršu otras puses potenciāls.
- Izmantojiet vairākus vizītkaršu komplektus – gan atbilstošus zīmola stila grāmatai, gan neformālākus emociju raisīšanā.
- Vizītkartes priekšpusi nepārblīvējiet ar nevajadzīgu informāciju – aizmirstiet par faksa numuriem vai savu otro vārdu, ja to ikdienā nelietojiet.
- Izmēģiniet dažādus neformālus amatu nosaukumus, tie var palīdzēt intereses radīšanā ar jebkuru, kuram dāvāsiet savu vizītkarti. Tikpat labi, kāds ar to var padalīties sociālajos tīklos un tādējādi iegūsiet atpazīstamību savam uzņēmumam.
- Dodoties tikties, ņemiet līdzi dažādu veidu vizītkartes, nekad nevar paredzēt ar kādu kontaktpersonu tiksieties – formālu vai neformālu.
Ja radīsiet klientos smaidu vai interesi uzzināt par Jūsu uzņēmumu sīkāk, vizītkarte jau būs pārdevusi Jūsu vietā.
Nākošajā rakstu sērijā par to, kā izmantot vizītkartes otru pusi.
Pingback: Vizītkartes – mazs, jaudīgs biznesa ierocis II Otras puses stāsts - enivo